Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava na školní matematiku prostřednictvím aktivit inspirovaných díly výtvarníka Zdeňka Sýkory
Tydlitátová, Lucie ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá propojením předmatematické gramotnosti s výtvarnou výchovou v mateřské škole. Práce navazuje na podobné aktivity vhodné pro základní školu, avšak scénáře a jejich realizace v praxi plně respektují specifika předškolního věku. Tomu jsou přizpůsobeny jak techniky, tak materiál, podobně jako mluva. Aktivity propojující předmatematickou gramotnost a výtvarné umění jsou zasazeny do specifické didaktické struktury. Práce má tři hlavní části. Teoretická část se zabývá oblastmi, o které se opírá praktická část: motorický a kognitivní vývoj dítěte předškolního věku, stručný životopis výtvarníka Zdeňka Sýkory, předmatematická gramotnost. Metodologická část vymezuje cíle, úkoly a metody zpracování úkolu bakalářské práce, je založena na akčním výzkumu s prvky kvalitativního výzkumu. Praktická část obsahuje scénáře a popis jejich realizace, evidenci sledovaných jevů a jejich analýzu s oporou o přímé pozorování, videozáznam a reflexi s postreflexí. V prostředí mateřské školy byly sledovány děti ve věku 5 let a 7 měsíců až 6 let a 7 měsíců. Na základě dílčích závěrů jsou navrženy drobné úpravy ve scénáři, které jsou doplněné didaktickými doporučeními pro případné využití popsaných aktivit. Aktivity se opírají o dvě výtvarná díla Zdeňka Sýkory, z pohledu předmatematické gramotnosti...
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Nováčková, Kateřina ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a vzdělávacími cíli geometrie. Praktická část se zaměřuje na situaci ve školách. Představuje pomůcky, které jsou na školách používány, a způsob jejich využití. Vychází z dotazníkového šetření cíleného primárně na učitele 1. stupně ZŠ. Jedna samostatná kapitola je věnována pomůckám používaných v Montessori školách. Uvádí názvy jednotlivých pomůcek, způsob jejich využití a většinou i fotografii dané pomůcky. V poslední části diplomové práce jsou formulovány didaktické zásady pro práci s pomůckou v geometrii. Dále jsou uvedeny dva experimenty představu- jící možný způsob využívání pomůcek. Pomůcky v těchto experimentech splnily své funkce, jež jsou uvedeny v teoretické části, a jejich využití tedy bylo přínosné.
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Nováčková, Kateřina ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a vzdělávacími cíli geometrie. Praktická část se zaměřuje na situaci ve školách. Představuje pomůcky, které jsou na školách používány, a způsob jejich využití. Vychází z dotazníkového šetření cíleného primárně na učitele 1. stupně ZŠ. Jedna samostatná kapitola je věnována pomůckám používaných v Montessori školách. Uvádí názvy jednotlivých pomůcek, způsob jejich využití a většinou i fotografii dané pomůcky. V poslední části diplomové práce jsou formulovány didaktické zásady pro práci s pomůckou v geometrii. Dále jsou uvedeny dva experimenty představu- jící možný způsob využívání pomůcek. Pomůcky v těchto experimentech splnily své funkce, jež jsou uvedeny v teoretické části, a jejich využití tedy bylo přínosné.
Poznávání geometrických tvarů
Sýpalová, Zdeňka ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce Poznávání geometrických tvarů se zaměřuje na rozvoj prostorové představivosti žáků za pomoci tangramu. Tuto pomůcku matematicky zkoumá a ukazuje možnosti jejího použití ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ. Cílem práce je popsat proces a strategie řešení tangramových úloh, popsat a vysvětlit odpozorované jevy související s poznáváním geometrických tvarů za použití kvalitativní analýzy. Pro splnění těchto cílů byly realizovány experimenty, jejichž analýza je hlavním pilířem práce. Při přípravě nástrojů experimentů byla stanovena kriteria obtížnosti tangramových obrazců, podle nichž lze obrazce třídit. Výsledek práce ukazuje, že strategie řešení žáků často korespondují se strategiemi řešení dospělého, liší se však zkušenostmi, které u dospělého urychlují proces řešení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.